Samen voor veiligheid: Dementie in het verkeer in Breda

Na onze geslaagde avond in Veghel, mochten we kort daarna opnieuw aanschuiven bij het Alzheimer Café, dit keer in Breda. Ook hier was het onderwerp dementie in het verkeer, een thema dat ons na aan het hart ligt.

Net als in Veghel merkten we dat er veel behoefte is aan duidelijkheid en praktische handvatten. Hoe herken je bijvoorbeeld subtiele signalen van onveilig rijgedrag bij een naaste? En hoe voer je het gesprek over rijvaardigheid zonder dat de ander zich aangevallen voelt? 

De dialoog opzoeken

Ook in Breda hebben we gewerkt met prikkelende stellingen om de deelnemers actief bij het gesprek te betrekken. Het delen van deze ervaringen maakt dat we samen kijken naar de beste oplossing voor de situatie van de leerling en zijn omgeving. Door hier open over te praten, helpen we om deze vragen uit de taboesfeer te halen en te kijken naar wat er nog wél mogelijk is.

We willen Alzheimer Nederland en de bezoekers in Breda hartelijk bedanken voor de fijne interactie.

Wil je meer weten over onze inzet voor maatschappelijke thema’s rondom verkeersveiligheid, of heb je vragen naar aanleiding van deze bijeenkomsten? Neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee.